Surface topography modelling for reduced friction

M. Sedlaček, L. M.S. Vilhena, B. Podgornik, J. Vižintin

Strojniški vestnik 57 (2011) 674-680.

Abstract

Nadzorovanje tornih lastnosti kontaktnih površin postaja vse bolj in bolj pomembno zaradi nenehnih zahtev za izboljšanje zanesljivosti in učinkovitosti mehanskih delov in predvsem zmanjšanje trenja. V zadnjih letih se je obličenje površin uveljavilo kot tehnika inženiringa površin za zmanjšanje trenja. Zmanjšanje trenja je bila doseženo z izdelavo različnih vzorcev v obliki mikro vdolbinic ali utorov na površini. Sprememba parametrov obličenja, kot so oblika vdolbinic oz. utorov, njihove globine in širine, gostote porazdelitve in usmeritve, ki vplivajo na trenje in obrabo, za področje mejnega mazanja še vedno večinoma temelji na pristopu poskusov in napak. Možna ideja za oblikovanje kontaktnih površin, ki bi se odrazila v manjšem trenju je, da se obličene površine obravnava kot urejeno hrapavost ...

URL: http://www.sv-jme.eu/data/upload/2011/09/16_2010_140_Sedlacek_SLO_03.pdf

Keywords: roughness parameters, trenje, friction, surface texturing, topografija, parametri hrapavosti, surface topography, obličenje površin


Export bibliography